Friday, October 5, 2007

Japaner vs. vietnameser 1-0. Fett 1-0 liksom.

För två år sedan, ungefär vid den här tidpunkten på året, var jag på ett bröllop. Det är inget konstigt alls med att vara på bröllop, det är bara det att detta var en speciell tillställning eftersom det var en vietnamesisk vigsel och efterföljande fest.

Tydligen var hon katolik, så själva akten var på ngt kloster någonstans här i Hbg o festen hölls en bit utanför. Maten var mkt spännande. 9 (!?!) rätter med tillhörande dryck. Nu var det bara så att det serverades ett flöde av allehanda drycker. Inte konstigt alls att man dricker alkohol till middagen på ett bröllop, men på denna fest dracks det whisky till ALLA rätter. Som en liten såndär sidodrink liksom. O gissa hur det gick... Jag var ändå rätt lugn, men typ alla asiater (det var ju trots allt en vietnamesfest) blev rätt hamrade om man säger så.

Som sig bör när det gäller asiater var det givetvis karaoke innan, under och efter maten. Innan maten var väl ingen så intresserad av att sjunga, men ju längre middagen pågick, desto fler folk ville upp på scen (inte jag dock). Vilken soppa. Jag kan förstå att folk satt o bälgade i sig starksprit. Annars hade det varit olidligt att sitta o lyssna på den skiten. Liksom vietnameser som sjunger väldigt falskt 0 dessutom på engelska. Ehe... Sådär om man säger så.

Två saker som är bra med asiater dock, är att de är korta o de tål noll sprit. O jag som endast är halvjappe var liksom gigantisk jämte dem. Men, hör här nu. Det kan vara bra att vara en gigantus eftersom man dels tål mer sprit och dels är bra mycket längre än de smålortarna. Nu kan det tyckas konstigt att det är så viktigt, men på bröllop skall brudbuketten kastas. Hehehe.... Jag säger såhär. En halvtokig japan i höga klackar som är betydligt mer nykter, ett huvud längre än ALLA och har en vinnarskalle som knockar de flesta. Hur tror ni det gick?









Snacka om att de inte hade en chans. När buketten åkte i luften, låg jag som ett spjut i luften. Värsta målvaktsräddningen. Den hade platsat på vilken lista över snyggaste TV-räddningar ever. Sällan har jag varit så jäkla nöjd. Jag krossade alla. Fatta. ALLA!

Tydligen ska man bli näste mö att bli gift om man fångar buketten, men det har jag inte blivit än i alla fall. O inte någon annan heller på den festen får jag hoppas. Jag ska fan hålla dem på halster så länge det bara går. Ingen går före mig i kön inte. Nähe - glöm det. GLÖM DET! Rätt åt dem. Att ens tro att man kan spöa japaner.

Fast lite kred kan jag ge till vietnamesiskorna. Den katolska bruden (oskuld) som skulle tillbringa natten ihop med min man, var mycket noga med att poängtera att det var deras första natt ihop. O den natten bar frukt. 6 månader senare kom ett litet barn till världen. Tänk vad skönt att bara vara gravid i 6 månader. Lyckos alla vietnamesiska katolska kvinnor. Där kan jag lova att vi japaner inte slår dem på fingrarna....




0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home