Wednesday, August 29, 2007

Träningsverk för oss gamlingar...

Jag fyllde 30 i somras men ålder till trots, har jag intalat mig själv att jag inte är så gammal i kroppen trots allt. Att detta förbaskade fotbollsspelandet har gett någon form av grundträning som jag kommer att ha nytta av resten av livet.

Fotbollen är nerlagd och istället har jag börjat spela innebandy. Jag har kommit på att jag inte kan lita på mig själv överhuvetaget när det gäller träning. Det är iofs inte bara träning, utan jag är egentligen helt opålitlig när det gäller allt som har med disciplin att göra. Typ att inte äta för mkt, dricka lagom starka drinkar, stryka kläder, hålla riktig ordning hemma, äta lagom med godis, plocka undan mina kläder efter mig, hålla ordning på alla papper på skrivbordet, hålla käften när jag borde, börja plugga i tid osv osv osv. You name, it and I am unreliable. Fast bara när det gäller självdiciplinsåklart.

Jag måste ha någon träning att gå till, någon uppsatt tid, någon som står där med piskan o säger till mig vad jag ska göra. För när jag väl är där kan jag träna tills jag kräker/får blodsmak i munnen. O är jag inte på gränsen till kräkig - då har det varit ett dåligt pass.

Skillnaden mellan fotboll o innebandy är de olika muskelgrupper som aktiveras. O med min inställning till att jag inte är gammal o stel o inte alls behöver stretcha, varken innan eller efter passet, eftersom jag är formidabelt grundtränad, står jag nu här med skägget i brevlådan. O det är big time, let me tell you. Måndagens träning var inte alls tuff tyckte jag o eftersom jag bestämt mig för att jag ska vara en tuff köttare som ingen (LÄS; INGEN, FET FATTA INGEN!!!!) ska kunna komma förbi, sprang jag runt runt runt runt. O efter träningen sket jag givetvis i att stretcha. Stretching är för pussicats - PUNKT SLUT - tänkte jag i min naivagodagrundtränadtänkandehjärna.

Ehe...?!? Som sagt, olika muskelgrupper. Min vänstra skinka är av annan synpunkt vad gäller stretching. O bakom den i ledet står kompisen högerskinkan o tycker samma sak. Och uppenbarligen har man muskler i ryggen o runt revbenen som gör att man har svårt att både röra sig o skratta.

Men det är okej. Jag ska fortsätta med att inte hålla på att stretcha. Det är fortfarande pussicats som håller på med det o min grundvältränadekropp behöver inte den där skiten. Nu får jag linka fram några dagar, men det kommer att gå över.

Nu kan man tycka att det är dumt. Men nu är det ju så att jag är gammal som bara den eftersom jag passerat 30. O tyvärr kan man inte lära denna gamla, stela o muskelömmande hund att sitta - det är forrseent!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home