Saturday, September 8, 2007

Med måtta?

Det blir alltid roligt på tjejkvällarna. Dock blir det aldrig med måtta. Måtta finns inte i vårt vokabulär. Det är helt ohanterbart. Det äts alltid för mycket skitmat, snackas för mycket, dricks för mycket och godisskålen är för mycket! O dessutom har vi en förkärlek för dåliga låtar o då snackar vi DÅLIGA låtar. Låtar man inte ska förmå sig lyssna på - som inte ens ska finnas i skivsamlingen.

Ett gött exempel var lördagskvällen. Fyra damer som beställer hem mat från pizzerian eftersom vi inte ens orkar laga mat. Vi äter tills vi mår dåligt och sköljer ner skitmaten med läsk, öl, cider o en drink. Efter det kommer gottepåsen fram. Alla trycker (inte äter, TRYCKER) givetvis i sig smågodis i samma andetag som vi alla beklagar oss för hur mätta vi är. Värst är givetvis jag, eftersom jag inte ens kan sitta upp och äta för att jag är så gräsligt mätt. Utan jag ligger på rygg i soffan och trycker i mig godis. Gott o dricka drinkar o äta godis i ryggläge? Ehe.... Nja - kanske inte, men kan man inte hantera något med måtta, så är det så det blir!

Slutligen musiken. I vanliga fall kan det dyka upp endel bra musik - men igår var det så katastrof att det faktiskt blev humor av det hela. Jag säger till kompis U att sätta på någon rolig låt. O vad dra hon till med? Jo, Dr Bombay o Calcutta. DR BOMBAY! Snacka om att dribbla bort oss fullständigt. Men det är ju så det ska vara - det oväntade är det bästa. O kompis U är definitivt en av de bästa. You got to love her! Vi satt helt förstummade i soffan, men hon säger; Ja, du sa något roligt...

Jag har en låt fastetsat i huvet sedan igår;
Calcutta - I am a taxidriver in - Calcutta - I drive my little taxi in - Calcutta - taxi, taxi, taxi in - Calcutta. I am a taxidrivermaaannnn.

Heeelveeteee!

O det värsta med hela denna historia är att jag nästa gång jag är hemma hos kompis U (liggandes utslagen i ryggläge och tryckandes i mig godis som sköljs ner med alkoholhaltiga drycker) är att propsa på att vi ska spela denna låt igen o igen o igen o igen o ig... Jag kan junte det här med måttlighet, inte på något plan alls uppenbarligen.

Snacka om att jag är en big fat loooser. BIG FAT LOOSER!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Som det har påtalats till mig tidigare så innehåller min skivsamling en himla massa blandat både riktigt dåligt & riktigt bra men även då lite kul. Men nu sen man slutat arbeta i skivhandeln så blir det inte så mycket av det kuliga & dåliga längre.

Jag lägger fram singeln, så den lätt kan hittas en sen lördagkväll efter både godis & drinkar.

PS. Observera att jag inte har hela plattan.

September 12, 2007 at 10:47 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home