Thursday, August 30, 2007

Dåligt inflytande - ett önsketänkade i detta fall!

Kollega M har börjat sacka. Det är jag som är den dåliga planeraren, den som kommer sent på morgonen o inte borstat tänderna eller sminkat mig. Den som får stå på toa på jobbet o fixa till mig som en förbaskad uteliggare. Sån e ju jag ju. Sistaminutentjejen.

I morse såg kollega M allt annat än rolig ut o dessutom var hon sen. Hon var oxå halvt påklädd, rufsig i håret, helt osminkad o svullna trötta ögon. O där satt vi på våra cyklar o jag kände inombords; HIGH FIVE!.

Det är inget fel på mig. Alla kan vara som jag. Alla har sina dåliga dagar - även de som vanligtvis är oklanderliga o korrekta. Jag är inget wacko. TJOHOO!

Men förmodligen kommer det inte hända igen på länge, så jag får njuta av det hela lite. För i morgon är väl allt som vanligt igen. O hon står där sminkad o fin o väntar på mig när jag kommer cyklande med andan i halsen, rufsig i håret o sminkväskan o tandborsten i väskan. O suckar djupt och lite irriterat. För så är det ju alltid - även om det faktiskt var lite lycka i morse.

O hur var min morgon? Jo tack, jag vaknade 10 minuter innan jag o kollega M skulle träffas. Så det var som vanligt väldigt väldigt stressigt. Inga undantag här inte!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home