Sunday, September 23, 2007

Dåliga kräftor leder till radiostyrdhet.

Det är märkligt det här med kräftor. Oavsett hur många gånger man går på kräfttillställningar så är det så att man aldrig lär sig. Man tror man lär sig, men det gör man inte. Käftor är INTE mat. Inte MAT i den bemärkelse att man blir mätt på det, liksom bukfylla. O vem har kommit på att man ska dricka snaps till det?

Ehe... Snaps liksom.
Ehe... Typ ren sprit.

Jag tyckte det var jättekul att dricka snaps. En av kompisarna hade varit i Grekland o köpt något grekiskt gift som jag med glädje satt o hällde i mig. Vidrigt var det! Mintu hette det o det smakade pepparmint. Vidrigt var det! FYYYY.... Men jag satt med glädje o hällde i mig det.

Visst, det är synd om kräftorna som ska kokas levande och inte får springa runt på bottnarna o käka kadaver. Men jag är helt säker på att innan de plockas upp ur vattnet, springer runt o highfajvar varandra eftersom de vet vad de gör med oss människor. De lurar oss de små asen. De vet att vi går in i väggen o blir dåliga o fullständigt radiostyrda. Det är de som är vinnarna o vi förlorarna. Så är det bara. Så är det.

Men inte med mig då givetvis. Jag åt lite mat inna jag gick på kräftfest eftersom jag vet att kräftor inte är mat. Jag är helt övertygad om att det var en dålig kräfta jag åt. En som inte var riktigt frisk. Tillomed så sjuk att den 50% Mintusnapsen inte kunde ta kål på bakterierna. Trots att jag nog drog i mig 5 eller 6 st (tappade räkningen efter 2) just i förebyggande syfte då givetvis, omifall att man skulle få en dålig kräfta. O dessutom drog jag en Vodka citron snaps oxå - den smakar ju desinfektionsvätska så den måste ju vara nyttig mot bakterier. Nä - mig lurar de små asen inte. Det var en dålig kräfta som gjorde mig fullständigt radiostyrd. Så var det bara. Så var det.

1 Comments:

Blogger PH said...

Elaka varelser det där... :)

September 23, 2007 at 12:56 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home