Monday, August 13, 2007

Flickvän & pojkvän?

När går man från att träffas, dvs dejta till att bli liksom ett par? Hur kickas den nya eran igång?



Jag fick något mystiskt sms på semestern från en kompis som sa att hon hade massor att berätta. O när tjejer har "mycket att berätta" handlar det i 10 fall av 10 om da boys. Jag ringde henne när jag kommit hem för att pejla läget. Då får jag veta att hon har en pojkvän!?!

Det skall tilläggas att denna kompis var singel (läs supersingel) innan jag åkte iväg för 10 dagar sedan!?! Hur fort går det att bli exclusive och anhålla om trohet och viss form av rapportering? När övergår bronsåldern till järnåldern?

Jag har banne mig inget svar på det. Det jag vet är att det är jättesvårt att hålla samma tempo, även om det går snabbt eller långsamt. Om de två inte diggar varandra lika mycket blir det en belastning att vara flickvän/pojkvän oavsett hur man än ser på det. Fast o andra sidan - är det lönt o träffas då. I alla fall för den som inte är fin nog att bli betraktad som partner.

Men visst är det fint att någon stolt kallar en för flickvän eller att vilja kalla någon för pojkvän, som dessutom vill bli kallad det. För det är ju det som är förutsättningarna i detta känsliga vågspel - att båda sitter i samma eka med var sin åra o ror åt samma håll.

Undrar om killen min kompis träffar kallar henne för flickvän såhär tidigt i träffandets...

Fast för bra tjejer (såsom vi är) tycker (vet) ju att vi är the right girlfriend material i alla lägen. Så att da boys vill kalla oss flickvänner tidigt i en relation är ju inga konstigheter. Inga konstigheter alls!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Återigen sitter jag och knappar på betald arbetstid.Patienternas larm är avstängda och telefonen har jag "glömt" i rocken som hänger kvar på toaleten.
Med andra ord, tack skattebetalare för min betalda tanke och filosofitid.

Denna singelkompis som omnämnes i detta inlägg lider av den vanliga och ack så djupt patetiska luftslottssjukan. Damer har en tendens att bygga, möblera och flytta in i luftslott så fort en grabb visar den minsta tendens till att passa in i den rosa fantasivärlden. Detta utnyttjas av vissa element, the swinging dicks, bland oss grabbar som förstår vilka ord och vilka beteenden som befäster luftslottet. Med rätt, och alltid lika patetiska men fungerande, fraser kan dessa varulvar på rekordtid uppnå målet i sin egen dolda agenda vilket helt enkelt är att pöka på damer.

Visst, en dam kan inom en kort tidsrymd plötsligt träffa en underbar själsfrände som det, hoppsan, blir lite horisontalbrottning med men som blir mannen i hennes liv.
Det kan även flyga ut små rosa grisar med läsglasögon och ollonlila foppatofflor ur min kollega Dr M:s rektum.

Naturligtvis är det inte så att alla grabbar är swinging dicks med onda avsikter men luftslottssjukan gör ändå att damer ställer orimligt (tidiga) förhoppningar på vart en relation är på väg. Går det åt pipan blir det en onödigt hård landning.
Summa summarum.
Damer i allmännhet bör skaffa sig platoniska och ärliga grabbkamrater som ger inblickar och råd i relationsfrågor.
I synnerhet bör damen som nämns i inlägget väckas ur sin my little pony värld. Det är upprörande hur damer låter sig förledas av någon slags naivitet/oförstånd.

Dr Looove har talat.

August 14, 2007 at 7:53 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home