Sunday, August 12, 2007

Angående brunhet...

Min bror kom på den smarta idén att man ska äta upp sig innan och under solsemestern. "Man äter ju ändå alltid enormt mycket på semestern, så varför inte rättfärdiga svullandet?"

Detta för att skaffa sig hud som liksom trycks ihop. När man sedan blir brun och ska åka hem, ska man banta ner sig så att huden dras ut igen. På så sätt sparas färgen och man ser sommarfräsch ut längre...

Idén är kanske klok, men hur kul är det att se ut som en val på alla bilderna från semestern? O vill det sig riktigt illa kanske Greenpeace kommer o rullar i en eftersom de tror att det är ett gäng strandade valar som villat upp sig på stranden.

Tanken är mycket god (man får ju äta massar), men är idén den bästa?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Som vanligt har massorna svårt att förstå det som jag försöker förmedla. Vill man vara lika smart som mig och få den snygga solbrännan att vara längre så gör man följande.

Var fet och bli fetare under semestern. Arean på den bruna hudkostymen blir stor.Efter hemkomst så bantar man. Hudens area minskar men antalet melaninpigment är konstant vilket innebär en förtätning vilket i sin tur innebär en bibehållen brunhet. Kompletteringssola en smula för intensitetens skull.

Klokt på gränsen till nobelpris.

Tydligen ska anonymiteten vara viktig så jag kallar mig hädanefter för "Fet men ful och välhängd". Låter i och för sig inte lika fräckt som "J". Kanske ska jag kalla mig Dr Looove vilket funkar på kliniken och i linneförrådet med sjuksystrarna. Eller varför inte bara TaGe. Tål att fundera på.

August 13, 2007 at 1:23 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home