Tuesday, July 31, 2007

Kärlek - sött & salt.

Kärlek är en märklig företeelse. Det är liksom både salt o sött på samma gång. Salt som fan när det är illa o sött som bara den när det är bra. Som en påse full med blandat smågodis.

Själv är jag en godisgris. En riktig sådan. Bakom mig har jag en tid med mycket kolsvart saltlakrits, men mina vänner fyllde på min godispåse med en massa smått o gott för att balansera upp allt det mörka o salta. Precis som det skall vara. Det bästa med smågodis är att man själv kan välja o vraka o till slut välja bort det man inte gillar. Ibland med hjälp av tjejsnack. Fast det är klart att när man har så mkt att välja på, så slinker en o annan skitbit med. Men de kan man ju lämna kvar o slänga eller kanske tillomed bjuda bort till någon som man inte gillar. Det gäller ju bara att komma på det.

Det värsta är bara att jag älskar kolsvart lakrits - det är bara det att det skall vara sötlakrits eftersom det är mycket bättre för kroppen. Det har bland annat mina kära vänner lärt mig...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

August 1, 2007 at 1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

August 20, 2007 at 12:29 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home