Tuesday, July 31, 2007

Dålig förlorare...

Jag har tyvärr aldrig varit en god förlorare. O inte kan jag dölja det heller. Brodern har en gång sagt till mig efter ett parti Yatzy, att om man tittar i SAOB o slår på ordet dålig förlorare, är mitt tryne på bild.

Jag o min kollega M har börjat spela en form av TP via Msn o låt mig berätta att det är beroendeframkallande. Jag har mina kategorier som jag hela tiden väljer; historia, geografi o aktuellt. M väljer skitkategorier som tv-serier o film. Filmkategorin reder jag ut, men tv-serier!?! Det är där hon plockar mestadels av sina poäng - vilket jag kan bjuda på. Man vill junte vara en tv-tittare som kan allt om alla diverse serier som Joey o allt annat skit som vi matas med. Men i resten av kategorierna - där rockar jag. Fattar inte att M ställer upp mer nu, hon åker ju på stryk mest hela tiden känns det som. O inte blir hon glad heller. "Anger Managementkurs" är något hon allvarligt borde söka sig till! Fast o andra sidan så hade jag nog oxå platsat på den kursen eftersom jag trots allt återfinns i SAOB, och det är junte någon större merit. Speciellt inte eftersom det konstaterandet kom efter att jag förlorat i Yatzy mot en 8-årig brorson. Men jag intalar mig själv att det är den japanska stoltheten som lyser igenom. Någon annan som tror något annat?

1 Comments:

Blogger Linda Unnhem said...

Det är inte bara ditt tryne som finns i SAOB - det är hela du, utfläkt över två sidor. Minst.
Kul att du börjat blogga. Ser fram emot att läsa om både det (den) ena och det (den) andra.

July 31, 2007 at 8:53 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home