Sunday, April 20, 2008

?

Jag vet att man inte får döma människor, men igår kom det in en man på mitt arbete o frågade lite frågor. Det var en lång och mycket bredaxlad man i 50 års åldern med en frisyr som fick mig att fundera. Han hade vågigt (läs: utväxt permanentat hår), ljust o långt ner till rumpan. Dessutom var det klippt som ett V. Liksom en uttänkt frisyr ner till rumpan, fast lite tillfixat eftersom håret var klippt fast det var långt.

När jag gick på lågstadiet (sent åttital) o skulle gå hem från skolan blev jag tvungen att gå förbi rökrutan. Där stod de tuffaste högstadietjejerna på skolan o rökte. De var så himla tuffa. Man vågade inte titta upp o möta deras blickar utan man skyndande sig förbi. Fatta hur tuffa de såg ut. O inte nog med att de var tuffa eftersom de rökte. De hade ju även skittuffa frisyrer. De hade vågigt (läs: utväxt permanentat hår), ljust o långt ner till rumpan. Dessutom var det klippt som ett V. Liksom en uttänkt frisyr ner till rumpan, fast lite tillfixat eftersom håret var klippt fast det var långt.

En märklig upplevelse. Jag fick inte ihop det...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home