Friday, August 1, 2008

Detoxdax

På måndag drar vi igång med detox. Jag o Mr M ska rensa systemet. Bort ska semesteralkisarna o in skall renlvnadsmänniskorna.

Jag har köpt böcker som på ett mkt pedagogiskt sätt förklarar att man inte ska äta godis, glass eller vitt bröd med jordnötssmör o sylt. Inte heller ska man bälja i sig vin, öl, söta drinkar eller annat gotti. Vidare förklara böckerna att kaffe inte är ens är att tänka på. Mejeriprodukter kan man glömma. Saltet du har i skåpet kan du kasta. Kolhydrater skall man skita i. Halvfabrikat ska du spotta åt. Rött kött kan du kasta till råttorna. Grisarna får ligga kvar i kyldisken. O det malda köttet får grannen köpa. O socker - det ska absolut inte ens tänkas på.

Vad får man äta då? Frukt o grönt såklart o bönor o linser o fröer. O det får du skölja ner med "filtrerat vatten" (?). På morgenen ska man dicka ljummet vatten med citron i. Mums - det ska bli gott. O som snack kan man äta några nötter utan smak (salt).

Följer vi detta o samtidigt motinerar (jag har börjat spela fotboll i lilla torg ff- då ska våra kroppar spotta ut allt skit o vi kommer att må mycket bättre. O för att inte tala om viken energi vi kommer att ha! Fast det är först efter att vi genomgått detta. Under tiden kommer vi givetvis att må dåligt, lukta illa, vara trötta, ha ett jädra humör o slutligen vara allmänt olyckliga.

Som om inte det var nog - rökning (gäller inte mig) är bannlyst. Problemet är bara att den så vanligtvis kärleksfulla Mr M blir så knäckt i början av nikotinavvänjningen att han sitter o ojar sig hela tiden. Emellan ojandet sitter han o tittar på MIG o med en förfärad blick säger han om o om igen:
- Blir inte livet bättre än såhär? (Buhuu) Ska det verkligen vara såhär?
Ehheee.... Vad svarar jag på den?

Det är bara att bita ihop. På måndag är jag redo. Bring it on. Detoxparadise - here we come!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home