Thursday, July 10, 2008

O jag trodde att jag hade dåligt minne...

Jag har verkligen dåligt minne. Det har nog de flesta av oss. Jag har svårt att komma ihåg alla födelsedagar o annat krimskrams som händer i vardagen. Folk säger till mig att jag ska skaffa en kalender, men även den har jag svårt att komma ihåg. Dels glömmer jag att skriva i den o dels kommer jag inte ihåg att jag skrivit i den. O som inte det var nog. Jag glömmer även var jag har lagt den någonstans.

Nu finns det fiffiga mobiltelefoner. Man kan skriva in roliga saker i den o den kan påminna en om en hel drös saker. Dessutom kan man lägga in viktig information i den på olika namn så man verkligen inte glömmer. Jag har den alltid med mig, så för mig är det en bra grej.

Jag har endel kompisar som har lagt in typ personnummer och koder o annat viktigt i telefonen under olika namn. Mest för att kunna ta fram informationen om det skulle behövas. Inga konstigheter alls med det. Nu är det ju bara så att det får finnas en gräns på vad folk lägger in. Eller kanske ändå inte - vi har ju trots allt olika behov.

Jag kommer inte ihåg när jag första gången hörde talas om blyfri bensin. Så länge jag kan minnas så har man tankat blyfritt 95 i alla bilar. Nu finns det givetvis nymodigheter som gas o etanol - men det klassiska är ju blyfritt 95. Något alternativ finns inte i min skalle. Alla bilar efter 1982 körs rimligen på blyfritt 95.

När vi höromdagen satt o pratade om att lägga in just viktig information i mobben, berättar alla om olika koder o nummer i annat skit de har inlagt. Min kompis U sitter helt tyst o säger sedan att det verkligen är bra att kunna göra så. O sedan visar hon stolt upp i adressboken. (obs! De kör volvo á la sent 2000 någonting)

Kontak: Bensin.
Blyfritt 95.

UNDERBART! Vi har alla våra lösningar på att komma ihåg saker. Själv glömmer jag som sagt det mesta. Så nu har jag lagt till i min adressbok bland kontakterna.

Kontakt: Pojkvän.
Mr M.

Men det mest väsentliga i vardagen glömmer man väl inte så lätt....

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Den där U måste vara helt tokig eller bara helt ointresserad av bilar. Det kanske till och med är så att hon håller koll på bilarna med hjälp av deras registreringsskyltar.!!!!

July 22, 2008 at 8:10 AM  
Blogger Linda Unnhem said...

Du har blivit utmanad! Kolla länken
http://www.tidningenhennes.se/Blogg/?blog=24

July 23, 2008 at 2:06 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home