Saturday, December 19, 2009

Tecknade serier...

Fortsättning på svengelskan...

Det är uppenbarligen inte bara jag som sliter med engelskan i presentationslägen.

Min kollega erkände i veckan när jag hånades för mitt "såårtiment" att hon minsann inte varmkt bättre.

Det fina i kråksången är att hennes mamma, som är en hot-shot-ikean, var med i gruppen som hon presenterade för. O mamman hade fått stränga direktiv: hon inte fick avslöja att det var mamma-dotter-relation, utan hon skulle snällt stå längst bak o lyssna. Och det gjorde hon oxå...

Kollegan brillierade med att säga "Wii dass" fyra ggr - vilket hennes mor lite fint påpekade efteråt. Dessutom pekade hon på en hög brun pappkartong vid ett antal tillfälle och drog till med " The kaartooouns..." Hehehe - Kanske ville hon förmedla att Tom o Jerry bodde i kartonghögen eller nåt.

Det är så skönt att inte vara ensam i detta svengelskaträsk - att man har kollegor som trimmar en - men att de så fint själva vadar runt tillsammans med en. Och att de faktiskt erkänner det.

Kan bara säga att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Faktiskt - varje dag.

2 Comments:

Anonymous Gith said...

Haha, ingen skriver som du..jag gläds över din glädje över att gå till jobbet varje dag..julkramar till dig ; =))))

December 19, 2009 at 1:15 PM  
Anonymous Kartongen said...

Hahaha vilken brud alltsa :)

December 21, 2009 at 12:41 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home