Sunday, September 27, 2009

Hur skall man han(d)tera?

Något som är pinsamt är hur man ska hälsa på folk man inte riktigt känner. Ska man ta i hand eller ska man kramas?

Man sträcker själv ut sin robothand i exakt skakahandläge när man inser att personen mittemot har båda armarna utsträcka mot mig och liksom bara vill omfamna mig. Då får man snabbt tänka om o dra tillbaka robothanden i exakt skakahandläge och ta ut armarna för att omfamna personen i mittemot. Men vad händer då? Jo - då har personen mittemot oxå snabbt tänkt om o sträckt ut sin robothand i exakt skakahandläge...

Jag tror aldrig att jag kommer att kunna hantera dessa situationer. Jag brukar skoja till det o säga att vi både ska kramas o skaka hand så vi får allt gjort. Mkt pinsamt o man liksom vet att personer runtomkring en sett hela situationen, för det är något jag upp märksammar. Jag kan tillomed skratta åt folk som gör så...

Det enda som är bra med det hela är att när man nästa gång ses så blir det en kram eftersom man numera känner varandra så bra eftersom man delat en pinsam situation. Man vet var man har varandra i han(d)teraträsket...

3 Comments:

Blogger Linda Unnhem said...

Woho! Svensson-japanen har vaknat!

September 27, 2009 at 3:14 AM  
Blogger Konsultpappan said...

Ja. Det var fan på tiden....

October 28, 2009 at 11:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, kramas går väl alltid hem!
Även om man får höra det flera år efter. Tror en handskakning hade varit bättre i mitt fall. Men what the fuck!

krammisar från hbg.

December 5, 2009 at 4:39 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home